Munita, F. (2017). La didáctica de la literatura: hacia la consolidación del campo. Educação e Pesquisa, 43 (2), 379-392. doi: http://dx.doi.org/10.1590/S1517-9702201612151751
Juan, Anna (2017). “Itineraries and Maps: Walking as a Means to Build Mobile Cartographies in Peter Sís’s The Three Golden Keys and Madlenka”, a Kümmerling-Meibauer, Bettina & Goga, Nina (Ed.) Maps and Mapping in Children’s Literature. Cityscapes, landscapes and seascapes. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
Munita, F. (2016). Prácticas didácticas, creencias y hábitos lectores del profesor en una escuela exitosa en la promoción lectora. Ocnos, 15 (2), 77-97. doi: 10.18239/ocnos_2016.15.2.1140
JUAN, Anna (2017). “Between Fiction and Reality: Maps and Cartographic Logic in the Works of Peter Sís”. Children’s Literature in Education, volume 48, issue 1, pp. 39-55. ISSN: 0045-6713.
Correro, C.; Real, N. (2017). La literatura a l’educació infantil. Barcelona: Col·lecció Infància. Associació de Mestres Rosa Sensat. ISBN 978-84-945290-6-1 https://www.laie.es/es/libro/la-literatura-a-l-educacio-infantil/9788494529061/478581
ALIAGAS, C.; MARGALLO, A.M. (2016): Digital Storytelling, Book Trailers and Literacy Competence in Initial Teacher Education, in Stochetti, M (ed.) Storytelling and Education in the Digital Age. Experiences and Criticisms. PL Academic Research. 98-107.
CAMPONOVO, L.; FITTIPALDI, M. (2016) “Representaciones de la lectura literaria: reflexiones desde las voces de los docentes” en: Cañón, M.; D’Antonio, F.; Hermida, A.C; Hermida, C. (eds.) Libros que importan. La literatura para niños en la educación primaria. Mar del Plata: Punto de fuga, 19.
MANRESA, Mireia; MARGALLO, Ana María. Prácticas de lectura en red: exploración de blogs literarios adolescentes. Catalejos. Revista sobre lectura, formación de lectores y literatura para niños, [S.l.], v. 2, n. 3, p. 51-69, dec. 2016. ISSN 2525-0493. Disponible a: <http://fh.mdp.edu.ar/revistas/index.php/catalejos/article/view/1985>.
JUAN, Anna (2016). “Ciudades de papel. La representación de la ciudad en los libros-álbum”. Peonza, Revista de Literatura Infantil y Juvenil, núm 119, 46-56. ISSN: 1130-8370.