Notícies

  • 08.11.2019

    Monogràfic sobre educació literària

    Monogràfic sobre educació literària Acaba de publicar-se el número especial “Perspectives actuals en didàctica de la literatura”, de la revista Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature. El monogràfic, coordinat per Felipe Munita, inclou articles de diversos integrants de GRETEL i aportacions d’investigadors d’altres universitats que treballen dins del camp de la didàctica […]

    Segueix llegint
  • 07.11.2019

    Nou llibre sobre literatura en l’Educació Infantil

    Acaba de publicar-se a l’editorial Octaedro el llibre de Cristina Correro i Neus Real titulat La formación de lectores literarios en la Educación Infantil. Una obra que compta amb la col·laboració d’educadors, mestres i bibliotecaris del grup de treball “Art i Literatura” de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. L’obra ofereix una bona selecció de títols […]

    Segueix llegint
  • 27.09.2019

    1ª Edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020

    Comença la primera edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020. Cristina Correro i Cristina Aliagas, coordinadores de la UAB del programa, van assistir del 16 al 20 de setembre a Glasgow a la primera setmana de l’alumnat i a la presentació oficial del Màster. Més d’uns trentena d’alumnes […]

    Segueix llegint
  • 24.04.2019

    Retirem els llibres sexistes?

    Fa uns dies, la comissió de gènere d’una escola de Barcelona va intentar millorar la seva biblioteca bandejant-ne els llibres amb trets sexistes de l’etapa infantil. Això va encendre una polèmica als mitjans i a la xarxa i hem rebut moltes demandes d’opinió sobre aquesta iniciativa. Us oferim aquí uns breus punts de reflexió sobre […]

    Segueix llegint
  • 10.04.2019

    Menció en el premi a millor llibre acadèmic 2019 de l’UKLA

    El llibre Young people reading: Empirical Research across International Contexts, editat i coordinat per Evelyn Arizpe i Gabrielle Cliff-Hodges, en el qual hi ha publicat un capítol de Mireia Manresa -membre de GRETEL- sobre la seva recerca d’hàbits lectors juvenils, ha estat finalista i recomanat pel jurat del premi de la United Kingdom Literacy Association. […]

    Segueix llegint
  • 04.04.2019

    Es reedita Liliana d’Apel·les Mestres

    El dia 4 d’abril es va presentar la nova edició de l’editorial ING del famós poema Liliana (1907) d’Apel·les Mestres, amb les il·lustracions del mateix autor i una actualització lingüística a càrrec de Teresa Duran, professora del nostre Màster LIJ. En la presentación, Miquel Desclot, també professor del Màster, va fer la glossa del gran […]

    Segueix llegint
  • 01.03.2019

    Jornades Ensenyament de la lectura i l’escriptura: recerca i innovació a l’aula (CaixaForum de Barcelona, 29 i 30 de març)

    El grup de recerca LLETRA, reconegut per la Generalitat de Catalunya i del qual GRETEL forma part, organitza aquestes jornades per contribuir a apropar la recerca en educació i la pràctica docent mitjançant un seguit de conferències i xerrades interactives entre investigadors, docents de tots els nivells, educadors en formació i altres agents de la […]

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Els nostres col·laboradors de la UB al rànquing universitari QS

    El departament de Biblioteconomia i documentació de la UB, amb qui coorganitzem el Màster de Biblioteca escolar i promoció de la lectura és un dels 4 departaments de la UB que apareix en el top 50 d’aquest prestigiós rànquing que mesura l’excel·lència educativa de 1.200 universitats del món. Des d’aquí els felicitem pel seu reconeixement […]

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Ecosistemas de lectura en la primera infancia

    Text de Felipe Munita sobre mediació i primera infància, al bloc del CERLALC: https://cerlalc.org/ecosistemas-de-lectura-en-la-primera-infancia/

    Segueix llegint