Tornar

Monogràfic sobre ficció digital infantil i juvenil

Què aporten les obres de ficció digital a l’educació literària? Quina relació hi estableixen els alumnes? De quina manera podem ajudar els docents a aprofitar el seu potencial didàctic?. La revista Articles ha publicat “Ensenyar a interpretar ficció digital”, un monogràfic coordinat per Mireia Manresa i Lucas Ramada pensat per a educadors, bibliotecaris i mediadors que es vulguin endinsar en aquest camp apassionant en què GRETEL treballa de fa temps. Amb contribucions de diverses integrants del grup, aquest dossier explica els trets distintius de la ficció infantil i juvenil digital a partir de l’anàlisi d’exemples concrets, reflexiona sobre la importància de la mediació i la formació docent per aprofitar-ne el potencial pedagògic i aporta algunes propostes i experiències didàctiques d’aquesta nova forma d’expressió literària que combina elements de la LIJ i el videojoc. El trobareu disponible en el següent enllaç:

https://www.grao.com/es/producto/revista-articles-084-gener-20-ensenyar-a-interpretar-ficcio-digital-ar084