Notícies

  • 01.07.2015

    Curs online en obert GRETEL-IOC

    GRETEL ha elaborat un breu curs introductori en obert titulat: “Triar llibres per a infants i joves”. Es tracta d’un curs fet en col·laboració amb l’Institut Obert de Catalunya. Consisteix en una proposta formativa oberta a tota la comunitat docent i útil per a diversos tipus d’alumnes. Ofereix una seqüència d’aprenentatge autònom, amb fòrums col·laboratius […]

    Segueix llegint
  • 01.07.2015

    Lucas Ramada nou col·laborador de Literaturas exploratorias

    El bloc de Literatura infantil i juvenil digital “Literaturas exploratorias” comença una nova etapa amb la incorporació de Lucas Ramada, membre de GRETEL, com a coautor. L’espai de difusió creat en 2011 per Celia Turrión, membre també del grup, pretén ser un punt de trobada per a tots els interessats en les possibilitats obertes per […]

    Segueix llegint
  • 30.06.2015

    Suport a la crida de Casa Anita

    L’edifici de Casa Anita ha estat comprat per una empresa i els nous propietaris n’han fet fora els veïns. En aquest moment, només queda, als baixos, Casa Anita, i ens volen fer fora abans que esgotem el nostre contracte (ens queden una mica més de 5 anys). En l’últim comunicat per part dels propietaris, se’ns […]

    Segueix llegint
  • 20.05.2015

    Tesi sobre àlbums a la UB

    Emma Bosch, professora de la Universitat de Barcelona, llegirà la seva tesi doctoral: “Estudio del álbum sin palabras”, dirigida per la dra. Teresa Duran. L’acte tindrà lloc el dia 27 de maig a les 12 hores, a l’aula 106 – Dept. de Didàctica de l’Educació Visual i Plàstica – Edifici Llevan, Campus Mundet de la […]

    Segueix llegint
  • 14.05.2015

    Bel Olid, directora de lectura del Màster LIJ

    Bel Olid, escriptora i presidenta de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), dirigeix la lectura de la lectura de “Matilda” de Roald Dahl al Programa de lectura de clàssics del Màster LIJ.

    Segueix llegint
  • 11.05.2015

    Aprendre català “un sobreesforç innecessari” segons el recurs de l’Estat

    L’argumentació de l’Advocacia de l’Estat en el recurs presentat contra la preinscripció i hores dedicades al castellà a Catalunya diu que els alumnes castellanoparlants estan sotmesos a ”un sobresforç innecesari” a Catalunya. I ho explica així: “Probablement podrien arribar a entendre el que se’ls diu, però és evident que farien servir en això un sobreesforç […]

    Segueix llegint
  • 07.05.2015

    Jochen Weber, director de lectura del Màster LIJ

    Aquest mes de maig, Jochen Weber, de la Internationale Jugendbibliothek, dirigirà la lectura de “Momo” de Michael Ende, al Programa de lectura de clàssics del nou curs “Children’s Books from a Global Perspective” de l’oferta formativa de GRETEL.

    Segueix llegint
  • 07.05.2015

    Nou atac del govern central al model d’immersió lingüística

    El ministeri Wert ha sol·licitat via judicial que Ensenyament informi individualment al milió i mig de famílies -durant el procés de preinscripció a les escoles que de fet acaba de finalitzar- que poden sol·licitar ser ensenyats en castellà com a llengua vehicular. Es tracta d’un nou atac que se suma als ja realitzats a partir […]

    Segueix llegint
  • 05.05.2015

    L’Estat diu que no al català als jutjats i que menys a les aules

    El Partit Popular i UPyD han desestimat al Congrés la proposta que el coneixement de la llengua catalana sigui un requisit per adjudicar plaça a Catalunya als jutges. Hores d’ara hi ha només un 12% de les sentències en català i es desconeixement del català per part dels jutges impedeix que els catalans puguin utilitzar […]

    Segueix llegint