Tornar

Teresa Colomer

Col·laboradors i antics membres

Catedràtica d’universitat

[email protected]

 

Llicenciada en Filología Hispánica i Filologia Catalana; Doctora en Ciències del’Educació. Catedràtica de didàctica de la literatura de la Universitat Autònoma de Barcelona. Va fundar i dirigir el grup de recerca GRETEL sobre les relacions entre lectura, literatura infantil i juvenil actual i educació literària a l’escola obligatòria (1999-2019). És autora de més de 250 publicacions sobre aquests temes. Alguns dels seus llibres han estat seleccionats per a edicions públiques de fins a 150.000 exemplars.

Ha obtingut el Premi de Pedagogia “Rosa Sensat” 1990 per Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre (amb Anna Camps), el “Cecilia Meireles” (Brasil) al millor llibre teòric publicat al 2003 per A Formaçao do Leitor literario. Narrativa infantil e juvenil atual, el Premi de Pedagogia de la Fundació Enciclopèdia Catalana (2003 i 2004) i el “Edward B. Fry Book Award 2015” de la Literacy Research Association per l’obra Visual Journeys Through Wordless Narratives. An international Inquiry with Immigrant Children and “The Arrival” (amb E.Arizpe i C.Martínez-Roldán).

Ha estat fundadora i directora de diversos màsters i xarxes de recerca, membre de consells de revistes educatives i jurat de premis d’assaig i de literatura infantil i juvenil. Ha realitzat múltiples cursos i conferències de formació permanent dels docents en més de 15 països europeus i llatinoamericans.