Publications

In this section you'll see GRETEL's featured publications followed by every other work published by a member of the research group. You can also search by member and publishing year or use the search bar.
  • COLOMER, T. (2006): “Jellegzetességek és tendenciak a kórtárs spanyol gyermek- és ifjúsági irodalomban”, Csodaceruza. Gyermekirodalmi folyóirat könyvtárosoknak, pedagógusoknak, szülóknek nº22, 15-23. ISSN 1587-6039.

    Read more
  • SILVA-DÍAZ, M. C. (2006): “La función de la imagen en el álbum”. Peonza, Revista de Literatura Infantil 75 y 76, 23-33.

    Read more
  • SILVA-DÍAZ, M. C., (2006): “Algunos problemas y opciones al observar la discusión literaria en el aula”. In: A. Camps (coord.), Diálogo e Investigación en las aulas. Investigaciones en Didáctica de la Lengua. Barcelona: Graó, 119-136.

    Read more
  • COLOMER, T. (2005): “La biblioteca de la humanidad”. Cuadernos de Pedagogía. Monográfico “Bibliotecas escolares” 352, diciembre, 25-28. Read

    Read more
  • SILVA-DÍAZ, M. C. (2005): Libros que enseñan a leer: álbumes metaficcionales y conocimiento literario. (PhD Dissertation) Available online: http://www.tesisenxarxa.net/TDX-0621106-000248/ The study analyses metafictionalpicturebooks´s didactic potential. The first part establishes the theoretical bases for the study by presenting categories to describe the different types of metafictional picturebooks in regard to the canonical history of this genre. […]

    Read more
  • MANRESA, M.; SILVA-DÍAZ, M. C. (2005): “Dialogar per aprendre literatura”. Articles de didàctica de la llengua i la literatura 37, 45-56. Barcelona: Graó.

    Read more
  • COLOMER, T.; MANRESA, M.; SILVA-DÍAZ, M. C. (2005): “Líneas de avance en el aprendizaje literario escolar“. Quaderns digitals, juliol. [http://www.quadernsdigitals.net]. view article

    Read more
  • FITTIPALDI, M. (2005), “Palabras para jugar”. In: P. Bustamante, Puentes entre lectores y lecturas. Salta: Ministerio de Educación, JR impresiones, 38- 40.

    Read more
  • MARGALLO, A. M. La enseñanza literaria a través de proyectos (Supervisor: Teresa Colomer) Facultat d’Educació Universitat Autónoma de Barcelona. Based on the results of the previous investigation, this study delves into the learning mechanisms that favour in the didactic strategies the acquisition of the concept of literary genre in Secondary School students. The results, which […]

    Read more