Correro, Cristina; Real, Neus (coords.) (2019): La formación de lectores literarios en la Educación Infantil. Barcelona: Octaedro. ISBN: 978-84-17667-56-6
MANRESA, Mireia; REAL, Neus (eds.) (2015): Digital Literature for Children: Texts, Readers and Educational Practices. «Recherches comparatives sur les livres et le multimédia d’enfance» Vol. 9. Bruxelles, Bern, Berlin, Frankfurt am Main, New York, Oxford, Wien: Peter Lang. 234 pp. ISBN: 978-2-87574-272-8 pb. e-ISBN: 978-3-0352-6577-4.
Arizpe, Evelyn; Teresa Colomer; Carmen Martínez-Roldán (2014): Visual Journeys Through Wordless Narratives. An international Inquiry with Immigrant Children and «The Arrival». London- New Delhi- New York- Sidney: Bloomsbury Publishing. «Bloomsbury Academic» ISBN: HB: 978-1-7809-3758-8. Ver el índice
MANRESA, M. (2013): L’univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa. Associació de Mestres Rosa Sensat. Barcelona. ISBN: 978-84-941482-3-1
Colomer, T. (2005): Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. México: Fondo de Cultura Económica. 978-968-16-7177-8, 3ª reimpresión del 2012.
COLOMER, T.; KÜMMERLING-MEIBAUER, B.; SILVA-DÍAZ, M. C. (ed.) (2010): New Directions in Picturebook Research. London: Routledge, edició en rústica 2012.
COLOMER, T. (2009): La formación del lector literario. Narrativa infantil y juvenil actual. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2ª ed.
The study is a part of a larger qualitative study carried out across 16 European countries aimed at exploring experiences with digital technologies during the COVID-19 lockdown, e.g.smartphones, tablets, computers, TVs, video-games, etc. of children aged between 6 and 12 years and their parents’perceptions of these. The overall research questions are: How did children engage […]
Correro, C. (2020). “Breve morfología de los libros infantiles”. Dins Correia, M; Novais, C. (2020). Qual literatura? Diferentes perspectivas da produção literária para crianças e jovens na contemporaneidade. Belo Horizonte: UFMG Editora.