Tornar

Núria Vouillamoz ha rebut el 42è Premi Marta Mata de Pedagogia pel seu manuscrit “Converses al voltant dels àlbums a la biblioteca escolar. La literatura com a diàleg en l’educació lectora”.

El passat 1 de desembre va tenir lloc el lliurament de guardons dels Premis Marta Mata que concedeix l’Associació de Mestres Rosa Sensat. El 42è Premi Marta Mata de Pedagogia va ser atorgat a Núria Vouillamoz, que ha desenvolupat la seva recerca doctoral dins el grup d’investigació GRETEL. El seu estudi, titulat Converses al voltant dels àlbums a la biblioteca escolar. La literatura com a diàleg en l’educació lectora, s’emmarca en un context teòric que aglutina reflexions al voltant de la lectura, l’educació literària i la mediació lectora; i recull les vivències d’hores compartides amb els infants de l’escola d’Educació Infantil i Primària Gerbert d’Orlhac (Sant Cugat del Vallès) al llarg de divuit anys a l’entorn de la biblioteca escolar, i especialment les pràctiques educatives desenvolupades a les sessions d’Hora del conte.

El jurat ha valorat les aportacions de l’obra en l’àmbit del foment a la lectura i la mediació lectora, tot destacant el seu valor de renovació pedagògica en un moment en què, en paraules d’Enric Prats, “llegir vindria a ser un acte de revolució, de rebel·lió, de renovació”. L’obra reivindica el paper capdavanter de les biblioteques escolars com a espais de trobada en què, al voltant dels llibres, els infants formen una comunitat d’aprenentatge que els condueix a l’autoconeixement, a la interrelació amb els altres i a la descoberta del món que els envolta.

En el transcurs de l’acte, es van lliurar també el Guardó Marta Mata en modalitat col·lectiva a l’Associació Punt de Referència, que vetlla pel jovent extutelat; i, en modalitat individual, al fotògraf i documentalista Sergi Bernal.