Tornar

Mireia Manresa

Professorat de la UAB

Professora Associada

Edifici G5 – Despatx 109

[email protected]

És llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Lleida i Doctora en Didàctica de la Llengua i la Literatura per la Universitat Autònoma de Barcelona (2009). Amb la tesi doctoral “Els hàbits lectors dels adolescents. Efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de lectura”, dirigida per la Dra. Teresa Colomer, va obtenir el Premi extraordinari de Doctorat (UAB) i el Premi Telémaco 2010 (Universidad Complutense de Madrid i Fundación SM).

És professora associada al Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la UAB des del 2005, on imparteix docència de didàctica de la lectura i de la literatura i sobre alfabetització inicial en assignatures de grau i de postgrau. És docent del Màster Llibres i Literatura per a Infants i Joves (UAB – Banco del Libro de Venezuela), del Màster interuniversitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura (UAB – UB) i del Curs d’especialització Biblioteques escolars CRA: lectura, alfabetitzacions múltiples i literatura infantil i juvenil (Centro de Altos Estudios Universitarios de l’OEI). Ha participat en la docència de la Diplomatura de Biblioteca Escolar, Cultura Escrita y Sociedad en Red (UAB – UB – OEI) i en la Maestría en escritura y alfabetización de la UNLP (Universitat Nacional de la Plata).

També és professora de llengua i literatura a secundària des del 1997 i actualment treballa en formació e-learning als estudis de graduat en educació secundària d’adults (Institut Obert de Catalunya, IOC).

Forma part del consell de direcció de les revistes Textos i Articles de didàctica de la llengua i la literatura, de Graó, ha estat avaluadora d’articles de diverses revistes d’investigació educativa i ha col·laborat amb diverses institucions i administracions públiques educatives d’Espanya i altres països com a formadora de docents, conferenciant, assessora o autora de materials didàctics i de cursos MOOC. Entres les seves publicacions recents destaquen L’univers lector adolescent. Dels Hàbits de lectura a la intervenció educativa (Rosa Sensat, 2013) o la coordinació de l’obra Digital Literature for Children: Texts, Readers and Educational Practices (Peter Lang, 2015).

La seva recerca gira al voltant de la construcció d’hàbits lectors a l’escola, de la formació literària i de l’impacte de les tecnologies en les formes de llegir i en l’ensenyament de la literatura.