Correro, Cristina & Real, Neus (in press). “New and Old Forms of Literary Reading: Digital Works for Young Children”. In Ramos, A; Cortez, T. and Mourao, Sandie (Ed.). Children’s Literature: Fractures and Disruptions.
MARGALLO, A.M.; MATA, J. (2015 ) La lectura: práctica social y formación escolar. Lectura, sociedad y escuela. En J. Mata, M.P, Núñez & J. Rienda (Eds), Didáctica de la lengua y la literatura. Pirámide. p.177-198. I.S.B.N.: 978-84-368-3433-8
FITTIPALDI, M. (2015) “La literatura como espacio de acogida y de reconstrucción identitaria”. Había una vez. Revista de Libros & Literatura Infantil y Juvenil, Nº 22, agosto 2015, 12-21. https://issuu.com/habiaunavezlibros/docs/rhuv-22
CORRERO, Cristina; VILÀ, Núria (2015). “Leer con niños”. Entrevista Revista Ser Padres. Núm. 409, 2015. Pàg. 85-98.
FITTIPALDI, M. (2015) “La literatura como espacio de acogida y de reconstrucción identitaria”. Había una vez. Revista de Libros & Literatura Infantil y Juvenil, nro. 22.
Silva-Díaz, M. C. (2015). “Picturebooks, lies and mindreading”. BLFT – Nordic Journal Of ChildLit Aesthetics, 6. doi: http://dx.doi.org/10.3402/blft.v6.26972
TURRIÓN PENELAS, Celia (2015): “Electronic Literature for Children. Characterising Narrative Apps (2010-2014)”. In: Manresa, Mireia; Real, Neus (eds.) (2015): Digital Literature for Children: Texts, Readers and Educational Practices. “Recherches comparatives sur les livres et le multimédia d’enfance” Vol. 9. Bruxelles, Bern, Berlin, Frankfurt am Main, New York, Oxford, Wien: Peter Lang, p. 87-102. ISBN: 978-2-87574-272-8 […]
FITTIPALDI, Martina; JUAN, Anna; MANRESA, Mireia (2015): “Paper or Digital: A Comparative Reading with Teenagers of a Poe Short Story”. In: Manresa, Mireia; Real, Neus (eds.) (2015): Digital Literature for Children: Texts, Readers and Educational Practices. “Recherches comparatives sur les livres et le multimédia d’enfance” Vol. 9. Bruxelles, Bern, Berlin, Frankfurt am Main, New York, […]
Cristina Correro i Neus Real (In Press). (2015). New and old forms of literary reading: Digital works for young children. In A. Ramos, T. Cortez & S. Mourao (Eds.), Children’s literature: Fractures and disruptions. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.