Publications

In this section you'll see GRETEL's featured publications followed by every other work published by a member of the research group. You can also search by member and publishing year or use the search bar.
  • Munita, F. (2019). Nota del editor: Perspectivas actuales en didáctica de la literatura. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 12(3), 1-6. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.853

    Read more
  • Munita, F. (2019). “Volver a la lectura”, o la importancia de la lectura personal en la formación continua del profesorado en didáctica de la lengua y la literatura. Profesorado: Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 23 (3), 413-430. DOI: https://doi.org/10.30827/profesorado.v23i3.11236

    Read more
  • Munita, F. y Margallo, A.M. (2019). La didáctica de la literatura: configuración de la disciplina y tendencias de investigación en el ámbito hispanohablante. Perfiles Educativos, vol. 41, n. 164, 154-170. DOI: https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2019.164.58825

    Read more
  • Fittipaldi, M. y Munita, F. (2019). El mapa i la brúixola: reflexions al voltant del paper del docent com a recomanador i prescriptor de lectures. / El mapa y la brújula: reflexiones en torno al rol del docente como recomendador y prescriptor de lecturas. BiD: Textos Universitaris de Biblioteconomia i Documentació, núm. 42. DOI: http://dx.doi.org/10.1344/BiD2019.42.8

    Read more
  • Correro, C. (2019). “Echoes from the Spanish and Catalan IBBY Section” en IBBY European Newsletter 2019. Disponible en: http://www.ibby.org/fileadmin/user_upload/european_newsletter_04-19/IBBY_European_Newsletter_April_2019.htm

    Read more
  • Correro, C. (2019). “Echoes from the Spanish and Catalan IBBY Section” en IBBY European Newsletter 2019. Disponible en: http://www.ibby.org/fileadmin/user_upload/european_newsletter_04-19/IBBY_European_Newsletter_April_2019.htm

    Read more
  • Real, N. (2019). “Salut, Aloma!”. Serra d’Or, núm. 710 (febrer), pp. 43-46. ISSN: 0037- 2501.

    Read more
  • Ramada Prieto, L. (2018) “Infantil, digital, aumentada y virtual: los mil y un apellidos de una realidad literaria”. Diablotexto Digital. Vol.3 pp. 8-31 https://doi.org/10.7203/diablotexto

    Read more
  • Real, N.; Gil, R. M. (2018). “La formación básica de docentes de educación infantil en lengua escrita y literatura. El caso de la Universidad Autónoma de Barcelona – UAB”. Dossiê Literatura infnatil e Ensino: polêmicas antigas e actuais. Educar em Revista, Curitiba, Brasil, vol. 34, núm. 22, p. 131-150, nov./dez. ISSN: 1984-0411. https://ddd.uab.cat/pub/artpub/2018/200223/PDF_publicat.pdf

    Read more