Etxaniz, Xabier; Fernández de Gamboa Vázquez, Karla (2017). «País Vasco: cambiando». CLIJ, Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil, núm. 279, 40-46. ISSN: 0214-4123.
Colomer, T. (2017). «Research and training of Professionals in the Field of Children’s and Young Adult Literature». Simposium on Children’s and Young Adult Literature in Catalan: Trends for a share future. Barcelona: Institut Ramon Llull, 29-37. Vegeu l’edición en catalá “Recerca I formació en LIJ”
Correro, C.; Real, N. (2017). “Disruptive or imitative? Literary apps for Young children”. In A. Ramos, T. Cortez & S. Mourao (Eds.), Children’s literature: Fractures and Disruptions. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. ISBN: 978-1443895156
Correro, C.; Lafarga, M. (2017). “Los libros en la Educación Infantil: un primer paso en la educación literaria”. Dins Gairin, J. Et al. (2017). Manual de Educación Infantil. Orientaciones y Recursos 0-6 años. Barcelona: Wolters Kluwer. ISSN 2341-5320.
Correro, C. (2017). La literatura a l’educació infantil. Entrevista diari Ara Critatures realitzada per Olga Vallejo el 30.12.2017. https://criatures.ara.cat/lectura/Boom-LITERATURA-LEDUCACIO-INFANTIL-IMPRESCINDIBLES_0_1933606621.html
Correro, C.; Real, N. (2017). La literatura a l’educació infantil. Barcelona: Col·lecció Infància. Associació de Mestres Rosa Sensat. ISBN 978-84-945290-6-1
Munita, F. (2017). Yo, lector: los relatos de vida lectora en la construcción del sujeto didáctico. Cronía, 13, 1-9.
Munita, F. (2017). La didáctica de la literatura: hacia la consolidación del campo. Educação e Pesquisa, 43 (2), 379-392. doi: http://dx.doi.org/10.1590/S1517-9702201612151751
Juan, Anna (2017). “Itineraries and Maps: Walking as a Means to Build Mobile Cartographies in Peter Sís’s The Three Golden Keys and Madlenka”, en Kümmerling-Meibauer, Bettina & Goga, Nina (Ed.) Maps and Mapping in Children’s Literature. Cityscapes, landscapes and seascapes. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.